Запровадження моделі “Мирна школа” передбачає створення Шкільної команди лідерів.
Шкільна команда лідерів - це 7-10 педагогів, шкільних психологів та представників батьківської спільноти – мотивованих, відібраних та навчених представників освітнього закладу, які стають основними “агентами змін”.
Команда проходить підготовку з Моделі “Мирна школа” та за підтримки зовнішнього експерта - коуча планує, пілотує, адаптує та запроваджує Мирну школу у своєму навчальному закладі.
Основні функції шкільної команди лідерів:
1) менеджмент процесу запровадження Моделі в школі
2) залучення і навчання конструктивному підходу до вирішення конфліктів, побудова співпраці широкого кола учасників освітнього процесу: педагогів, учнів, батьків.
Шкільна команда лідерів залучається до таких видів діяльності:
- навчання моделі (5 днів): відновна школа, ШСП, Стійкість та Чутливість до багатоманіття.
- запровадження Моделі в своєму закладі: практика протягом навчального року кіл примирення*, медіації**, відновної мови; підтримка створеної ШСП, навчання учасників освітнього процесу відновним практикам.
- супервізія, моніторинг та оцінка якості послуг в межах Моделі, постійний зворотний зв'язок.
- мережування з ЗЗСО, які впроваджують модель “Мирна школа”.
Через рік після початку впровадження та практики моделі «Мирна школа» члени команди шкільних лідерів мають можливість взяти участь у тренінгу для тренерів (3-денне міжшкільне навчання). Підготовлені тренери залучаються до поширення досвіду реалізації Моделі в інших закладах освіти (за запитом і в координації з ГО «ІМІП»).
*Коло примирення – зібрання людей для спілкування щодо складних питань і проблем в атмосфері взаємоповаги і турботи згідно з певними правилами. Підхід кола залучає до вирішення проблеми усіх зацікавлених осіб та забезпечує їх активну участь у обговорення ситуації та прийнятті рішень.
**Медіація - це добровільний і конфіденційний процес, у якому нейтральна третя особа (медіатор) допомагає сторонам конфлікту знайти взаємоприйнятний варіант вирішення ситуації, що склалася.